BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at udvikle indsatsen for børn og unge med fysisk og psykisk funktionsnedsættelse? Så er det dig, vi søger til en fast 32 timers stilling som rådgiver i Børnehandicap.
Om stillingen
Som en del af Børnehandicap kommer du til at sidde i et mindre team på 5 rådgivere og en socialfaglig koordinator. Teamets primære arbejdsopgaver består i at yde råd/vejledning, træffe afgørelser og følge op på ydelser og indsatser bevilliget efter Servicelovens §§ 41, 42 og 84. Teamet er en del af afdelingen Forebyggelse og Undersøgelse, der desuden består af 8 undersøgelsesrådgivere og 4 dagtilbuds- og skolesocialrådgivere, som alle har den samme afdelingsleder. Vi arbejder i DUBU og er dermed orienteret mod ICS i vores teoretiske forståelse af barnet og familien.
Idet vi alene sidder med den handicapkompenserende del af sagsbehandlingen, har vi et naturligt tæt samarbejde med vores kollegaer i de to øvrige afdelinger på børnemyndighedsområdet. Herunder undersøgelsesrådgiverne, der udarbejder de børnefaglige undersøgelser efter Servicelovens § 50, og foranstaltningsrådgiverne, der iværksætter og følger op på indsatserne efter Servicelovens § 52 og 76.
Som vores nye kollega vil du få ansvaret for omkring 50 børnesager, der vil variere i forhold til problemstilling og tyngde. Du vil blive en del af et team, hvor der er høj grad af mulighed for sparring med kollegaer og teamets socialfaglige koordinator i hverdagen, ligesom der er fastlagte sagsgennemgange med teamets socialfaglige koordinator en gang om måneden og teammøde en gang om ugen.
I forbindelse med Barnets Lovs ikrafttræden pr. 1. januar 2024 står vi overfor en omorganisering på det samlede børneområde, herunder en distriktsopdeling på tværs af de mindre teams, som vil kunne medvirke til en øget oplevelse af sammenhæng i de enkelte sager til gavn for både borgere og medarbejdere. Derudover vil der med lovens ikrafttræden være et stort fokus på den styrkede børneinddragelse i alle typer af sagsforløb, som du naturligvis vil blive en del af.
Din profil
Vi søger en kollega, som vigtigst af alt har en interesse for børn og unge med nedsat funktionsniveau, og som derudover opfylder ét eller flere af følgende kriterier:
- Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund, som socialrådgiver eller socialformidler.
- Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling indenfor handicapkompenserende ydelser, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode.
- Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og/eller arbejdet med børn og unge med nedsat funktionsniveau fra tidligere praktik eller lignende.
- Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer samt løbende sparring fra både socialfaglig koordinator og kollegaer i forhold til dine konkrete sager. Samtidig har vi en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle.
- Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret.
- Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering og udarbejdelse af afgørelser, hvorfor vi forventer en medarbejder, som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift.
Løn og ansættelse
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn. Stillingen ønskes besat fra 1. marts 2024 eller snarest muligt.
Vil du vide mere om stillingen? Så er du velkommen til at kontakte socialfaglig koordinator Christina Langrind på telefon: 7216 5626 eller afdelingsleder Louise Muff på telefon: 7216 5140.
Ansøgningsfristen er mandag den 22. januar 2024, og der er planlagt ansættelsessamtaler hele dagen onsdag den 24. januar 2024. Vi ser frem til at høre fra dig.
Praktisk
Der indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen.
I Furesø Kommune sker løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.
Job i Furesø? Kom og vær med!
I Furesø skaber vi løsninger sammen. Med kolleger på tværs af organisationen. Med brugere og borgere – ja med alle, vi er kommune for.
Fællesskaberne er vores svar på de udfordringer, vores velfærdssamfund står foran i de kommende år, hvor flere får brug for velfærdsydelser og over længere tid. Og hvor nye ideer derfor skal forny den service, vi yder.
Derfor giver vi plads til mødet mellem fagene og mellem mennesker, for det er her, innovationen opstår. Vi koordinerer med hinanden på tværs af titler og fagligheder, og vi holder godt styr på den daglige drift for at skabe sammenhæng for vores borgere. Vores hverdag har fokus på nærvær fremfor fravær på en sund arbejdsplads med røgfri arbejdstid. Så kom og vær med. Vi har også plads til dig.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=470270ee)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Furesø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Forebyggelse og undersøgelse, Stiager, 3500 Værløse
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5965394