BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en analytisk holdspiller, der kan yde professionel service til kunder, leverandører og kolleger? Er du tiltalt af tanken om at arbejde med driftsopgaver, projekter og opgaver i feltet mellem kundeforventninger, brugerbehov og leverandør ønsker, og er du en multikunstner på tværs af mange teknologier, så er Statens It måske noget for dig.
Om stillingen Som monitoreringsspecialist vil du indgå i team Driftscenter, som har ansvar for overvågning, håndtering af monitorering og automatisering af Statens It’s infrastruktur. Dette inkluderer blandt andet udvikling og drift af den benyttede software, tilpasset de interne teams, Driftscenteret, og ikke mindst vores kunder og leverandører.
Dit arbejde vil blandt andet indeholde følgende:
- Være samarbejdspartner i udviklingen af arkitektur og processer omkring monitorering.
- Fejlfinding og driftsopgaver i applikationernes driftsmiljøer.
- Være dialog partner og deltager ved kundemøder.
- Sikre effektiv håndtering af driftsforstyrrelser og produktionsstop i dagligdagen, og generelt medvirke til opretholdelse af sikker og stabil drift gennem proaktiv overvågning.
- Stor erfaring med fejlløsning og optimering, og er stædig ift. at ”bide dig fast” i denne proces og tage det som en udfordring - også når den til tider er kompleks.
- Bidrage med forbedringstiltag og optimering af processer.
- Være med til at sikre integration og samhørighed imellem de valgte produkter som benyttes, herunder SCOM, Zabbix og Servicenow.
- En bred faglighed med udpræget erfaring inden for drift af SCOM og Zabbix
- Erfaring med windows, linux og opensource-baserede applikationer og teknologier
- God erfaring i System Center Operations Manager, Zabbix.
- Stor erfaring med scripting i f.eks. Powershell, Python og scripting til Linux
- Erfaring med brug af API i udvikling af scripts til overvågning og forbindelsesled mellem produkter og systemer
- Erfaring med Servicenow integrationer i forbindelse med eventhåndtering.
Statens It har stor fokus på at yde den bedst mulige service til kunderne. Det er derfor vigtigt, at du som person er:
- serviceminded
- ansvarlig, med en veludviklet analytisk og humoristisk sans
- i stand til at holde hovedet koldt og gøre en ekstra indsats i akutte situationer
- en holdspiller med gode samarbejdsevner, der bidrager til trivsel og et godt arbejdsmiljø
- stædig når det gælder at få et teknisk problem løst, men kompromissøgende i din dialog og samarbejde med kolleger og kunder.
Du bliver mødt af et fagligt velfunderet team med god humor. I det hele taget tilbyder Statens It en åben, uformel og dynamisk organisation, præget af et meget højt fagligt niveau og med en uformel og fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger.
Du vil få mulighed for at opnå unik erfaring og være med til at præge udviklingen på it-området på tværs af statens mange institutioner i et af Danmarks sikreste og mest komplekse it-miljøer.
Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.
Ansættelsesvilkår Du ansættes efter gældende overenskomst med mulighed for forhandling alt efter kvalifikationer.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til graden HEMMELIG og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer
Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.
Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Områdechef Emma Ljungdahl Mogensen tlf.: 52 10 88 08 eller via mail: emma.ljungdahl@statens-it.dk.
Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 5. juni 2023.
Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Furesø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169230&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838645