Ledig stilling som personalekonsulent i Furesø Kommune - Ansvar, udvikling og faglig sparring

Profilbillede
dato

Hvis du har lyst til stor frihed under ansvar, hvis du kan lide både at have løbende driftsopgaver og specialopgaver, og hvis du har lyst til løbende at udvikle og optimere vores arbejdsgange, så er det lige dig, vi søger.

I Furesø Kommune søger vi en personalekonsulent til Personaleafdelingen, hvor din kerneopgave er at understøtte lederne omkring personaleadministration og løn. Som personalekonsulent har du ansvaret for den daglige drift af alle løn- og personaleadministrative opgaver for et antal decentrale enheder, som pt. vil være tre skoler. Du vil dagligt arbejde i lønsystemet, hvor du bl.a. skal håndtere løn, beregne anciennitetsdato, trække kontrollister og forholde dig til ferie, pension, skat mv. Skolerne arbejder med Decentral Ansættelse i KMD, og din opgave er at behandle de indkomne workflows ved at kontrollere og kvalificere data samt brevskrivning. Du har en tæt kontakt med de ledere, som du rådgiver og servicerer omkring løn- og ansættelsesforhold som fx ansættelser, lønindplacering, lønforhandling, barsel og vanskelige personalesager. Derudover har du nogle tværgående specialopgaver, som vi så vidt muligt fordeler efter interesse.

I Personaleafdelingen arbejder vi selvstændigt med et meget bredt opgavefelt og med kontakt til mange forskellige samarbejdspartnere. Det kræver, at du er ansvarsbevidst, struktureret og serviceminded. Du skal selvstændigt kunne prioritere din tid og opgaver. Vi er gode til at sparre med hinanden, for sammen finder vi de bedste løsninger. Vi har en travl hverdag med en uformel omgangstone med humor, men uden at fagligheden går tabt.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med tilsvarende opgaver og kendskab til KMD OPUS eller tilsvarende systemer, men det kan også være, at du bare brænder for at arbejde inden for personaleområdet. Uanset om du er erfaren eller ej, så forventer vi, at du har lyst til at lære og udvikle dig i jobbet, ligesom vi alle gør hele tiden.

Du skal turde undres og stille spørgsmål til kollegaer og ledere, for på den måde bliver vi alle bedre og kan sammen udvikle og effektivisere vores organisation.


Hvem er vi?

Personaleafdelingen består af 11 personalekonsulenter og en personalechef.

Vi er en del af Center for Økonomi og Ressourcer (CØR), som desuden består af Økonomiafdelingen og Ledelsessekretariatet. CØR er et ressourcecenter, som leverer service og konsulentbistand til de syv fagcentre i Furesø Kommune. Vi samarbejder på tværs af afdelingerne for at få den bedste og mest effektive løsning af opgaverne.


Det praktiske

Personaleafdelingen har adresse på Furesø Kommunes Rådhus, Stiager 2 i Værløse, tæt på Værløse Station. Rådhuset er indrettet omkring et stort atrium med dejligt ovenlys, hvor borgere og gæster færdes sammen med rådhusets personale. Vi sidder i storrumskontor med adgang til mange interne møderum, fleksrum, fokuspladser, telefonbokse og fællesarealer, som bruges aktivt som en del af arbejdsdagen. Kantinen serverer en lækker og sund frokost, som du kan købe enkelte dage eller tilmelde dig med fast månedlig betaling. Vi kan godt lide at være sammen også uden for arbejdstid. Det kan være bare i vores afdeling eller til trivselsarrangementer i vores center. Du har også mulighed for at melde dig ind i Kunstforeningen eller Personaleforeningen og møde andre kollegaer i organisationen. Vi har flekstid og mulighed for hjemmearbejdsdage op til to dage om ugen.

Din løn forhandles i henhold til relevant overenskomst. Stillingen forventes besat pr. 1. november 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte personalechef Mette Marie Winther på tlf. 7216 5310 eller personalekonsulent Henrik Larsen på tlf. 7216 4194.

Ansøgningen skal være modtaget senest onsdag den 18. september 2024. Vi holder første runde ansættelsessamtaler mandag den 23. september og anden runde torsdag den 26. september.

Du skal søge jobbet online.

 

 

Praktisk

Der indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen.

I Furesø Kommune sker løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.

 

Job i Furesø? Kom og vær med!
I Furesø skaber vi løsninger sammen. Med kolleger på tværs af organisationen. Med brugere og borgere – ja med alle, vi er kommune for.
Fællesskaberne er vores svar på de udfordringer, vores velfærdssamfund står foran i de kommende år, hvor flere får brug for velfærdsydelser og over længere tid. Og hvor nye ideer derfor skal forny den service, vi yder.

Derfor giver vi plads til mødet mellem fagene og mellem mennesker, for det er her, innovationen opstår. Vi koordinerer med hinanden på tværs af titler og fagligheder, og vi holder godt styr på den daglige drift for at skabe sammenhæng for vores borgere. Vores hverdag har fokus på nærvær fremfor fravær på en sund arbejdsplads med røgfri arbejdstid. Så kom og vær med. Vi har også plads til dig.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a275c650)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Furesø Kommune - Personaleafdelingen, Stiager, 3500 Værløse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-09-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6106286

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet