Koordinator til styring af it-drift og it-portefølje, MIL

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at udvikle og styrke it-styringen i en ny styringsenhed for it-porteføljen i Forsvarsministeriets Cyberdivision?

Verden er under forandring, og det påvirker trusselsbilledet, teknologien og de forventninger, der er til it-området i det danske forsvar. Forsvarets nyetablerede Cyberdivision skal i de kommende år udvides og udbygges - for et stærkt forsvar bygger på et robust digitalt fundament. It i Forsvarsministeriets koncern skal kunne understøtte hele koncernens aktiviteter – i fred, krise og krig.

Motiverer det dig at drive, planlægge og aktivt koordinere udarbejdelsen af sagsoplæg til ledelsen på tværs af en stor it-organisation? Har du tilmed klassiske PMO-kompetencer eller erfaring med it-styring, optimering af it-leverancer og metoder for driftsstyring (governance, KPI og ITIL)? Så er du måske én af flere nye kolleger i It-styring, der er Cyberdivisionens nye styringsenhed for it-porteføljen og metodeejer for den samlede it-styring.

Om os

Cyberdivisionen er en del af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse. Som forsvarets it-organisation leverer vi it-drift og -udvikling til hele Forsvarsministeriets område, og vi arbejder med at styrke cyberforsvaret og beskytte koncernens it-systemer og data mod digitale angreb eller misbrug.

Teamet i It-styring er under opbygning i en helt ny afdeling, og du kan selv være med til at præge udviklingen af styringen, hvor målet er at opbygge en stærk styringsenhed, der kan understøtte Cyberdivisionens it-leverancer til Forsvarsministeriets Koncern. Vi søger flere kolleger, der kan hjælpe vores nuværende team på 5 dygtige PMO-medarbejdere med at sikre god betjening af beslutningsfora, interessenter, samt understøtte og udvikle vores samlede styring af porteføljen.

Geografisk vil du oftest skulle arbejde i Hvidovre, hvor Cyberdivisionen har hovedsæde. Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse har derudover hovedkvarter i Ballerup, og det vil være nødvendigt, at du er fleksibel i forhold til de to lokationer. Der er selvfølgelig også mulighed for hjemmearbejdsdage.

Om stillingen

Du bliver en del af It-styring, der er en del af staben tæt på den øverste ledelse i Cyberdivisionen. It-styring har ansvaret for de tværgående styrings- og planlægningsopgaver, der tilsammen sikrer, at Cyberdivisionen kan levere den it, der efterspørges, til rette tid og kvalitet.

Opgaven omfatter både styring og koordination, samt sekretariatsbetjeningen af de forskellige beslutningsfora, der er forbundet med området. Vi søger en kvalitetsbevidst kollega og ser dig som en generalist, der gerne må have it-erfaring eller viden, men det er ikke et krav.

Du vil indgå i et team, der dels understøtter den samlede it-drifts- og projekt-porteføljes beslutningsprocesser, dels videreudvikler vores fremtidige standarder for styring og samarbejde. Vi sammensætter dine arbejdsopgaver i samarbejde med dig baseret på dine ønsker og kompetencer – og naturligvis vores behov.

Om dig

Vi har brug for kolleger, der trives med at gribe løbende og ofte helt nye type af forespørgsler og sikre, at der leveres kvalitet til tiden og med alle de relevante perspektiver inddraget. Man vil ofte være den, der samler forskellige input, så du skal have erfaring med og lyst til at arbejde med sagsoplæg og anden skriftlig kommunikation i samspil med andre.

Du trives med styring, processer, systematik, opfølgning samtidigt med, at du er udviklingsorienteret i relation til eget arbejdsområde. Vi arbejder på tværs med kolleger, der ofte har helt andre faglige baggrunde end os, tager imod og indarbejder input fra andre og har kun sjældent sager, som kan udarbejdes af én person i teamet, så det er vigtigt, at du har gode samarbejdsevner.

Vi ser gerne, at du har erfaring med sekretariatsbetjening og skriftlig kommunikation eller ledelsesbetjening - gerne fra arbejde i større organisationer. Det vil være en fordel at have erfaring fra drift– eller porteføljestyrings, program- eller projektkontorer, men det er ikke et krav.

Vores team passer bedst med holdspillere, som kan lide at tænke nyt, men som også har interesse for drift og vedligehold af eksisterende processer.

Opgaver:
Overordnet set er opgaven at planlægge, koordinere, indsamle, kvalitetssikre og udarbejde beslutningsoplæg til ledelsen i samarbejde med dine kollegaer i It-Styring og bredt i Cyberdivisionen. Derudover skal selve styringen af Cyberdivisionens it-leverancer styrkes.

De specifikke opgaver i teamet er at:

• Afdække håndtering af opgaver og anmodninger fra styrelser og interessenter, så opgaverne
lander ved de rette kompetencer og enheder i Cyberdivisionen.
• Samarbejde og samle input fra andre dele af organisationen og sammenskrive det til et samlet
oplæg.
• Udvikle og drive projektporteføljen – udvikle og vedligeholde den samlede it-styring.
• Bidrage til betjeningen af beslutningsfora, herunder direktion.
• Bidrage til teamets interne rytme omkring opgaveløsning, faglighed og sociale aktiviteter.

Vi tilbyder at, du får en spændende stilling med faglige udfordringer, gode kolleger og gode muligheder for indflydelse. Vi tilbyder en arbejdsplads med et godt arbejdsmiljø, som fordrer en sund balance mellem familieliv og arbejdsliv.

Ansættelsesvilkår

Du har enten en militær eller civil baggrund eller en kombination heraf.

Hvis du har en militær baggrund, er du udnævnt major/orlogskaptajn, alternativt er du kaptajn/kaptajnløjtnant, som har påbegyndt en masteruddannelse (f.eks. MMS). Derudover vil det være en fordel, hvis du har erfaring fra planlægnings- og/eller udviklingsstillinger f.eks. fra stabs- eller projektarbejder i en højere stab.

Hvis du har en civil baggrund, lægger vi vægt på, at du har en relevant akademisk eller anden relevant uddannelse.

Ved civil ansættelse:
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den enhver tid gældende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) og den til enhver tid gældende fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentlige Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-Fællesoverenskomsten) eller anden relevant overenskomst.

Ved militær/beredskabsansættelse:
Stillingen besættes efter protokollat til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 5, som omfatter majorer og orlogskaptajner. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforbyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale missioner.

Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.

Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Agnethe Kirkegaard på 4127 6596.

Hvis du har spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, er du velkommen til at ringe til Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Diana Chabert på telefon 3266 5136.

Ansøgningsfristen er den 20. august 2023. Der afholdes løbende samtaler. Stillingerne er til besættelse snarest muligt.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, må du gerne tage dem med til en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

OM FORSVARSMINISTERIETS MATERIEL- OG INDKØBSSTYRELSE
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184690&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5881142

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet