Furesø Kommune søger socialrådgivere eller socialformidlere, som vil og kan gøre en forskel for udsatte børn

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du tage den gode dialog med Furesøs børn og deres familier, selv når den er sværest? Er du den, der kan sætte foden ned, når det er til børnenes bedste? Og går du det ekstra skridt, det kræver at finde den gode løsning for Furesøs familier, når de har brug for hjælp? Så søger vi i  afdelingen for længevarende børnesager i Furesø Kommune  nye kollegaer, der vil være en del af vores gode og fagligt stærke fælleskab. I Furesø stræber vi efter at finde de gode, borgerorienterede løsninger i samarbejde med vores borgere. Vi er børnenes stemme, og derfor søger vi nu empatiske og fagligt stærke kollegaer til fast stilling i vores til vores afdelingen for længevarende børnesager, der primært beskæftiger sig med sagsbehandlingen indenfor rammerne af Barnets lov §§ 18, stk. 1, nr. 2 og 3, 32 og 114.


Om afdelingen

Aktuelt er vi 14 myndighedsrådgivere i afdelingen for længevarende børnesager samt vores 2 familieplejekonsulenter. Derudover er vi 7 medarbejdere i afdelingen for underretninger og screening, og vi er 4 dagtilbuds- og skolesocialrådgivere. Ligeledes har vi et børnehandicapteam på 6 dedikerede medarbejdere, som tager sig af de handicapkompenserende ydelser i børnesagerne. Endelig har vi 4 administrative kolleger, som yder en stor hjælp til os i hverdagen, blandt andet i forhold til anmodning og journalisering af statusudtalelser, behandling af aktindsigter og betaling af regninger på baggrund af vores bevillinger. Vi er en stærk afdeling, som har et solidt og godt samarbejde, både internt og med de andre faggrupper omkring os. Vi hjælper og støtter altid hinanden, så vi sammen kan hjælpe familierne bedst muligt.

I afdelingen for længevarende børnesager består vores primære arbejdsopgaver af at udarbejde afdækning og børnefaglige undersøgelser, iværksættelse og opfølgning af alle forebyggende og anbringende indsatser, herunder afholdelse af opfølgningsmøder, børnesamtaler, udarbejdelse og revision af barnets plan, samt løbende matchning mellem barn og indsats.

Vi arbejder i DUBU og arbejder dermed også med ICS som teoretisk referenceramme, når vi udarbejder barnets plan - men derudover er vi en afdeling, hvor der er rum og mulighed for at inddrage andre metodiske afsæt i tilgangen til vores familier. Eksempelvis er vi inspireret af tankerne bag Signs Of Safety som kommunikationsredskab i mødet med familierne. Herudover har vi et særligt fokus på, hvordan vi i højere grad kan arbejde med netværksinddragelse.

Vores afdelingsleder har alene ledelsesansvaret for afdelingens medarbejdere, hvilket giver mulighed for at være tæt på medarbejderne i hverdagen. Således tilbydes der daglig sparring ved behov, fast ugentligt teammøde, samt individuel sagsgennemgang hver 14. dag med koordinator samt ekstern supervision.


Om din profil

Vi søger en kollega, som vigtigst af alt brænder for arbejdet med udsatte børn, unge og deres familier, og som derudover opfylder én eller flere af følgende kriterier:

  • Vi forventer, at du har relevant faglig baggrund som socialrådgiver eller socialformidler.
  • Vi ser selvfølgelig gerne, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling inden for børneområdet, herunder kendskab til DUBU som fagsystem og ICS som socialfaglig metode.
  • Er du nyuddannet eller nyligt uddannet, lægger vi vægt på, om du har erfaring med den kommunale sagsbehandling og/eller arbejdet med udsatte børnefamilier fra praktik eller lignende.
  • Vi tilbyder introduktion til afdelingens sagsgange og serviceniveauer, samt løbende sparring fra både ledelse og kolleger i forhold til dine konkrete sager. Vi har samtidig en forventning om, at du har lyst til og mod på selvstændigt at kaste dig ud i samarbejdet med familier og professionelle.
  • Vores hverdag er præget af et højt arbejdstempo og stor uforudsigelighed, hvorfor vi forventer, at du kan bevare overblikket i travle perioder, have mange bolde i luften på samme tid og samtidig arbejde systematisk og helhedsorienteret.
  • Endeligt bruger vi en del tid på løbende journalisering, udarbejdelse af afgørelser, henvisninger og ikke mindst vores handleplaner. Derfor forventer vi en medarbejder, som befinder sig godt med den administrative del af jobbet og er god til at formulere sig på skrift.


Løn og ansættelse

Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn. Stillingerne er på 37 timer ugentligt. Stillingerne ønskes besat pr. 1.2.2024 eller snarest muligt.

Vil du vide mere om stillingen? Så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jesper Gravesen på telefon: 7216 3971.

Ansøgningsfristen er onsdag den 13.12.2023 kl. 9:00. Der afholdes ansættelsessamtaler den 20.12.2022. Vi ser frem til at høre fra dig.

 

 

Praktisk

Der indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen.

I Furesø Kommune sker løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.

 

Job i Furesø? Kom og vær med!
I Furesø skaber vi løsninger sammen. Med kolleger på tværs af organisationen. Med brugere og borgere – ja med alle, vi er kommune for.
Fællesskaberne er vores svar på de udfordringer, vores velfærdssamfund står foran i de kommende år, hvor flere får brug for velfærdsydelser og over længere tid. Og hvor nye ideer derfor skal forny den service, vi yder.

Derfor giver vi plads til mødet mellem fagene og mellem mennesker, for det er her, innovationen opstår. Vi koordinerer med hinanden på tværs af titler og fagligheder, og vi holder godt styr på den daglige drift for at skabe sammenhæng for vores borgere. Vores hverdag har fokus på nærvær fremfor fravær på en sund arbejdsplads med røgfri arbejdstid. Så kom og vær med. Vi har også plads til dig.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=910ebc5a)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Foranstaltning for Børn og Unge, Stiager, 3500 Værløse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5950924

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet