Forløbskoordinator med sygefaglig baggrund - Genopslag

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Furesø kommune arbejder vi ud fra "En borger - en fælles plan", hvor det centrale er borgers behov og det tætte samarbejde, med stort fokus på den relationelle koordinering på tværs af vores enheder.

Som Forløbskoordinator bliver du borgerens "følgesvend" fra start til slut i komplekse borgerforløb og du skal være med til at sikre en tryg og værdig pleje, samt gode overgange mellem sektorer, såvel eksternt som internt. Du vil være tilknyttet myndighedsafdelingen i Center for Sundhed og Seniorliv. Afdelingen består af 30 engagerede og energiske medarbejdere fordelt på flere tværfaglige teams, der løser forskelligartede opgaver inden for hele sundheds- og ældreområdet.

Vi sætter pris på en uhøjtidelig omgangstone og er kendt for et godt og uformelt arbejdsmiljømiljø, hvor vi værdsætter hjælpsomhed, faglighed og udvikling. Du vil have reference til lederen af visitationen.

Vi forventer, at du er sygeplejerske med erfaring inden for psykiatri og også gerne demens. Du vil skulle arbejde med lovgivning - både sundheds- og serviceloven, og det vil derfor være en fordel men ingen betingelse, hvis du har erfaring med myndighedsopgaver.


Din rolle som forløbskoordinator

Vi oplever flere borgerforløb med en kompleksitet, der kræver en særlig tilgang, udredning og vurdering, for at sikre et godt forløb og det rette tilbud til borgerne og deres pårørende. Borgerne i målgruppe for forløbskoordination kan både være i eget hjem, indlagt på hospital, på rehabiliteringscenter, på plejehjem eller i botilbud. Du skal derfor være indstillet på at varetage opgaver hos borgere, der opholder sig forskellige steder og i tæt samarbejde med personalet.

Målgruppen af borgere er ikke diagnosespecifik, men kendetegnet ved et pludseligt opstået komplekst sygdomsbillede med et særligt pleje- og omsorgsbehov. Forløbskoordinatoren skal derfor sikre afdækning af borgerens sundhedsfaglige-, psykiatriske- og socialpædagogiske behov, samt evt. behov for fremtidig bolig og værgemål.

Din viden om pleje, omsorg, støtte og pædagogiske tilgang til og formidling i forhold til den enkelte borger skal bidrage til, et sikkert og smidigt forløb for borger. Vi arbejder ud fra personcentreret omsorg som et naturligt udgangspunkt for igangsætning af handlinger i forløbet, ligesom de pårørende også er en tæt samarbejdspartner.


For at lykkes med opgaven er det vigtigt, at du

  • er praksisfunderet og formår at være i hjem, hvor det er svært at finde den rigtige løsning for borger og pårørende
  • ser muligheder og afprøver alternative løsninger
  • trives i et arbejde med forandringer og problemstillinger indenfor somatikken, demens, psykiatri, senhjerneskade mv.
  • kan træffe beslutninger på et lovgivningsmæssigt grundlag
  • være og arbejde struktureret, også i dokumentationsopgaver
  • fungerer i en selvstændig og koordinerende rolle, hvor du følger forløbene helt til dørs
  • skaber ligeværdige samarbejdsrelationer, og derigennem de gode borgerforløb
  • har kendskab til undervisningspædagogik


Vi tilbyder

  • mulighed for at præge og tilrettelægge dine opgaver og arbejdsdag, hvor du arbejder selvtilrettelæggende og fleksibelt hen over ugens fem hverdage med en hjemmearbejdsdag, når der er behov for det
  • gode muligheder for sparring med erfarne kollegaer i hele organisationen og centrets jurist
  • en arbejdsplads i udvikling med fokus på et godt arbejdsfællesskab og de kreative løsninger
  • tillidsbaseret ledelse, som har høje forventninger til dig som medarbejder
  • fremsynede kolleger med godt humør og stort engagement Er du blevet nysgerrig på os, vores organisation, mål og ambitioner, så er du velkommen til at kontakte leder af visitationen Birgitte Werborg tlf. nr.: 72 16 54 41 eller mail brw5@furesoe.dk eller Teamkoordinator Malene Raben tlf. nr. 72 16 43 60 eller mail marm@furesoe.dk.

Ansøgningsfrist er den 21. september 2023 kl. 23:59.

Ansættelsessamtaler finder sted den 26. september og evt. 2. samtale den 28. september 2023. Stillingen forventes besat den 1. november 2023. Arbejdsstedet er på Rådhuset, Stiager 2 i Værløse.

 

 

Praktisk

Der indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen.

I Furesø Kommune sker løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.

 

Job i Furesø? Kom og vær med!
I Furesø gør vi det trygt at blive gammel. Derfor skaber vi løsninger sammen. Med kolleger på tværs af organisationen. Med brugere og borgere – ja med alle, vi er kommune for. Fællesskaberne er vores svar på de udfordringer, vores velfærdssamfund står foran i de kommende år, hvor flere får brug for velfærdsydelser og over længere tid. Og hvor nye ideer derfor skal forny den service, vi yder.

Samtidig passer vi på dem, der passer på vores borgere. I vores hverdag har vi fokus på nærvær fremfor fravær på en sund arbejdsplads med røgfri arbejdstid. I vores opgaveløsning giver vi plads til mødet mellem fagene og mellem mennesker, for det er her, innovationen opstår. Vi koordinerer med hinanden på tværs af titler og fagligheder, og vi holder godt styr på den daglige drift for at skabe sammenhæng for vores borgere.

Så kom og vær med. Vi har også plads til dig.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=bf80b1e4)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Visitationen, Stiager, 3500 Værløse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=bf80b1e4&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5893012

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet