Digitalisering & IT: To digitaliseringskonsulenter til Furesø Kommune, der kan bygge bro mellem teknologi og organisation

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du bygge bro mellem teknologi og mennesker, og har du et skarpt blik for hvordan digitalisering og teknologi kan styrke vores opgaveløsning og forme fremtidens velfærd? Så har vi jobbet til dig!

Vi søger to digitaliseringskonsulenter til digitaliseringsafdelingen i Furesø Kommune. I skal være med til at styrke kommunens digitale fundament og skabe en moderne digital arbejdsplads, hvor vi udnytter ny teknologi og digitalisering til at udvikle og forme fremtidens velfærd for borgerne.

Som digitaliseringskonsulent vil din hverdag være fyldt med mangeartede opgaver, og du vil både have mindre opgaver og større projekter. Fælles for dine opgaver er, at det er din rolle at være brobygger mellem teknologi og organisation og hjælpe ledere og medarbejdere med at udnytte teknologiens muligheder til at styrke, udvikle og nytænke opgaveløsningen på kommunens kerneområder.


Opgaver

Vi har en bred portefølje af opgaver i afdelingen, som vi løfter i flok. Derfor vil dine konkrete opgaver afhænge af dine kompetencer og interesseområder, men det er en fordel, hvis du har erfaring og kompetencer inden for et eller flere af følgende områder:

Rådgivning og sparring til en politisk organisation vedrørende fagsystemer, ESDH-systemet herunder integrationer, kontrakter mm.

Sammenhængende digital service - Optimering og automatisering af kommunens digitale services fx digitale selvbetjeningsløsninger, digital post og borgervendt kommunikation.

Digital arbejdsplads - Implementering og anvendelse af Microsoft 365-platformen, herunder Teams som fælles samarbejdsplatform.

Fremtidens velfærd - Digitalisering og implementering af ny teknologi på velfærdsområderne. Det kan fx videomøder med borgerne og virtual reality til træning borgere og medarbejdere.

Kommunal infrastruktur - fælleskommunale løsninger og egen portal til medarbejder- og organisations-styring.


Dine kompetencer

For at lykkes i stillingen skal du have en vis teknologisk tæft, men din organisationsforståelse og samarbejdsevner er vigtigere end dine tekniske kompetencer. Du skal være stærk på implementering og have lyst til at få jord under neglene og komme ud i marken for at få indsigt i den praksis, som skal understøttes digitalt. Derfor er det afgørende, at du har stærke samarbejds- og kommunikationsevner og kan sætte ord på brugernes behov og oversætter dem til nye løsninger i samarbejde med kommunens it-driftspartner. Og så er vi selvfølgelig nysgerrige på at høre, hvad netop du kan bringe med til afdelingen.


Derfor søger vi efter en ny profil der:


Har en veludviklet analytisk sans og gode samarbejdsevner

Ser vigtigheden i at afdække processer og eksisterende opgaver med henblik på at udfordre og forbedre eksisterende praksis og metoder

Er nysgerrig og udforskende på ny teknologi og dens anvendelse, og som kan understøtte den kommunale velfærdsdagsorden


Har en vis erfaring med projektledelse, som også kan være erhvervet gennem studiet

Har fremragende kommunikationsevner og nyder at arbejde i et dynamisk miljø - hvor du skal kunne gå forrest


Kan arbejde selvstændigt og struktureret og skabe fremdrift i opgaver og projekter

Derudover vil det være en fordel, hvis du har erfaring med et eller flere af følgende metoder og værktøjer:

Microsoft 365-platformen og dets forskellige applikationer, herunder Teams, SharePoint, Power Platform mv.


Velfærdsteknologi


Procesanalyse og automatisering - gerne med Power Automate


Gevinstrealisering og forandringsledelse


GDPR og informationssikkerhed


Systemforvaltning og leverandørstyring Hvem er vi?

Du vil blive en del af digitaliseringsafdelingen, som i dag består af 4 digitaliseringskonsulenter med forskellige baggrunde og en leder, som spiller med som "spillende træner". Vi arbejder tæt sammen om opgaver og projekter inden for digitalisering og velfærdsteknologi og er i øjeblikket ved at definere vores fremtidige rolle i organisationen, som du også vil få mulighed for at præge.

Digitaliseringsafdelingen af en af fire afdelinger i Center for Økonomi og Ressourcer, som er placeret på rådhuset i Værløse og refererer til kommunaldirektøren. Vi har et tæt samarbejde på tværs af hele kommunen og IT-Forsyningen, som ejes af fire kommuner i fællesskab og varetager kommunens it-drift og support. Vi kan tilbyde en arbejdsplads med stærke arbejdsfællesskaber og et uformelt arbejdsmiljø med korte beslutningsgange og gode muligheder for hjemmearbejde og faglig udvikling.


Praktiske oplysninger

Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. november 2023. Der er ansøgningsfrist den 17.09.2023. Vi forventer at holde 1. runde samtaler i uge 38 og 2. rundesamtaler i uge 39, hvor du vil få tilsendt case. Hvis du vil vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte digitaliseringschef Michael Egebjerg Hansen på telefon 72 16 37 35 eller mgh7@furesoe.dk.


Ansættelsesvilkår

Du bliver ansat og aflønnet efter gældende overenskomst. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med flekstid.


Praktisk

Der indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen.

I Furesø Kommune sker løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.

 

Praktisk

Der indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold, hvis du kommer i betragtning til stillingen.

I Furesø Kommune sker løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny Løn.

 

Job i Furesø? Kom og vær med!
I Furesø skaber vi løsninger sammen. Med kolleger på tværs af organisationen. Med brugere og borgere – ja med alle, vi er kommune for.
Fællesskaberne er vores svar på de udfordringer, vores velfærdssamfund står foran i de kommende år, hvor flere får brug for velfærdsydelser og over længere tid. Og hvor nye ideer derfor skal forny den service, vi yder.

Derfor giver vi plads til mødet mellem fagene og mellem mennesker, for det er her, innovationen opstår. Vi koordinerer med hinanden på tværs af titler og fagligheder, og vi holder godt styr på den daglige drift for at skabe sammenhæng for vores borgere. Vores hverdag har fokus på nærvær fremfor fravær på en sund arbejdsplads med røgfri arbejdstid. Så kom og vær med. Vi har også plads til dig.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a39019e3)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Digitalisering & IT, Stiager, 3500 Værløse

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=a39019e3&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5900931

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet