Barselsvikar med juridiske kompetencer til Team Indkøb & Sourcing

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Interesserer du dig for indkøb og kontraktstyring? Så har du her en unik mulighed for at arbejde i spændingsfeltet mellem jura, udbud og it i en stor, samfundskritisk organisation i vækst.

Vil du udfordres fagligt inden for udbud og it-ret, herunder kontraktret? Så er du måske vores nye kollega i Team Indkøb & Sourcing. En af vores dygtige jurister går på barselsorlov til sommer, og vi har derfor brug for en udbudsjurist, mens hun er væk – og måske længere.

Statens It er en veletableret driftsorganisation med mere end 600 medarbejdere, der står for håndtering af samfundskritisk it-infrastruktur og applikationsdrift, levering af it-arbejdspladser, telefoner mm. Intelligente løsninger og aktuelle teknologier har derfor en høj prioritet hos os, og her er indkøb og kontraktstyring et vigtigt element.

Om stillingen Du bliver del af et velfungerende team ​med fagligt dygtige kolleger inden for indkøbs- og kontraktstyringsområdet. I din hverdag får du et tæt samarbejde med kolleger, som beskæftiger sig med informationssikkerhed, procesudvikling, business intelligence og kommunikation.

I Team Indkøb & Sourcing sikrer vi en effektiv og professionel varetagelse af opgaver inden for indkøb og udbud i Statens It, herunder optimal udnyttelse af SKI-indkøbsaftaler, håndtering af kontrakt- og licensporteføljer samt dialog med leverandører. Desuden varetager teamet en række interne juridiske opgaver, fx aktindsigtssager samt generelle juridiske problemstillinger med det formål at understøtte Statens It i sit virke som styrelse og it-driftshus.

Dine opgaver vil bl.a. være:

  • Gennemførsel af miniudbud ved brug af eksisterende rammeaftaler (fx SKI-rammeaftaler og forpligtende indkøbsaftaler under Statens Indkøbsprogram) og evt. gennemførsel af EU-udbud
  • Ad hoc-sparing og støtte til ledere og medarbejdere i huset vedr. indkøb og juridiske forhold (fx tolkning af udbudsloven, SKI-aftaler og statslige indkøbsaftaler)
  • Deltagelse i tværfaglige udbudsforløb i tæt samspil med den øvrige organisation samt aftaleindgåelse i bred forstand, herunder juridisk kvalitetssikring af kontrakter
  • Leverandørmøder
  • Håndtering af aktindsigtsbegæringer.
Stillingen er tidsbegrænset til 12 måneder, men med mulighed for forlængelse.

Om dig Uddannelsesmæssigt forventer vi, at du er cand.merc.jur. eller cand.jur, men kandidater med andre uddannelsesbaggrunde kan også komme i betragtning. Du kan være nyuddannet, eller du har 1-2 års relevant erhvervserfaring – fx fra centraladministration, kommune eller region.

Vi lægger vægt på, at du er drevet af nysgerrighed og muligheden for at udvikle dig inden for indkøb og kontraktstyring.

Den ideelle kandidat har viden og erfaring inden for ét eller flere af nedenstående områder eller mod på hurtigt at opbygge kompetencer på områderne:

  • Anvendelse af offentlige indkøbsaftaler (fra Statens Indkøb og SKI)
  • Erfaring med miniudbud
  • It-ret og/eller kontraktret
  • Offentlighedsloven og Forvaltningsloven
  • Gode kommunikationsevner (dansk) - mundtligt og skriftligt.
Erfaring med at arbejde i en politisk ledet organisation er et plus, men ikke et krav.

Som person lægger vi desuden vægt på, at du:

  • har en serviceorienteret tilgang til dine samarbejdspartnere, både eksternt og internt, herunder evnen og lysten til at samarbejde med kolleger med en anden uddannelsesmæssig baggrund end dig
  • er systematisk og struktureret i din opgaveløsning i en hverdag med frihed under ansvar.
Vi tilbyder

  • Et job i en åben og dynamisk organisation, som er præget af et meget højt fagligt niveau
  • En uformel omgangstone, hvor vi hjælper og har respekt for hinanden og anerkender, at alle er forskellige
  • En fleksibel arbejdsform med dygtige og kompetente kolleger, hvor to dage ikke er ens.
Om os Statens It arbejder med fundamentet for den fortsatte digitalisering i staten. Vi har således ansvaret for at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj tværgående standard for it-service i staten og for de ca. 37.000 ansatte hos vores kunder, som er de fleste danske ministerier.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Statens It er en styrelse i Finansministeriet. Vi har hovedkontor i Ballerup, som vil være din arbejdsplads. Desuden har vi kontorer i både Aarhus og Sønderborg.

Løn- og ansættelsesvilkår Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes til niveauet HEMMELIGT og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Medarbejder- og Kompetencestyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Vil du vide mere Hvis du vil vide mere om stillingen, så er du velkommen til at kontakte teamleder Morten Kure Ringgård, 2625 7679, morten.kure.ringgaard@statens-it.dk.

Find os på LinkedIn

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 31. maj 2023.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler løbende, og vi håber at kunne byde vores nye kollega velkommen pr. 1 juli 2023 eller hurtigst muligt.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Furesø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 31-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=168494&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5826100

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet
Flere artikler