PRESSEMEDDELELSE

dato

Nyheden er fra Værløse Basketball Klub

PRESSEMEDDELELSE

VBBK får støtte til Opstartsweekenden!

Med støtte fra DIF og DGI's foreningspulje kan VBBK nu sætte gang i Opstartsweekenden.

Værløse Basketball Klub har fået 25.000 kr. i støtte fra DIF og DGI's foreningspulje. Med bevillingen kan VBBK se frem til at lave en super fed weekend for klubbens medlemmer.

Udvalget for Opstartsweekenden ser især frem til at klubben nu kan få lavet en fed start på sæsonen:

”Grundet Covid-19 fik vi ikke afsluttet sæsonen på vanlig vis, så derfor blev vi hurtigt enige om at vi ville gøre alt for at starte denne sæson på en ekstra fed måde. Nu kan vores medlemmer, spillere og trænere, se frem til uddannelse og kurser i samarbejde med Danmarks Basketball Forbund, en masse træning & spil, og den bedst mulige start på denne sæson.”

I klubben glæder formanden Merete Nørby og de ca. 400 medlemmer sig over at kunne komme i gang med opstarten – og forhåbentlig byde velkommen til en masse nye ansigter i foreningen.

”I VBBK er vi meget glade og taknemmelige for bevillingen, som gør det muligt for os at gennemføre Opstartsweekenden som en flot start på sæsonen. Børne- og ungehold samt eliten, trænere, forældre og supportere får lejlighed til at mødes til tip-off af sæsonen. At mødes på tværs underbygger det vi vil, nemlig: Fællesskab, Oplevelser & Udvikling. Tak for at I hjælper os til at styrke vort fællesskab og få endnu flere med i VBBK-familien.”

Støtter foreningsidrætten med 44 mio. kr. årligt

Klubben har modtaget bevillingen på 25.000 kr. fra DIF og DGI's foreningspulje, der årligt uddeler ca. 44 mio. kr. til projekter i idrætsforeninger. DIF og DGI's foreningspulje kan støtte lokale projekter i idrætsforeninger, f.eks. til medlemsrekruttering, udvikling af nye aktiviteter eller løft af trænerkompetencer. Puljen kan søges om op til 300.000 kr., men langt størstedelen af puljens bevillinger ligger mellem 10.000 og 30.000 kr.

Puljens midler kommer fra de såkaldte ’Spillehalsmidler’, som Venstre, Liberal Alliance, Det Konservative Folkeparti, Socialdemokratiet, Dansk Folkeparti, Radikale Venstre og SF har afsat til lokalforeningspuljer til støtte for det frivillige foreningsliv i Danmark.

Om DIF og DGI's foreningspulje

· Alle idrætsforeninger kan ansøge puljen · Puljen ansøges via Centralt ForeningsRegister på www.medlemstal.dk

· Mere information og retningslinjer for puljen findes på DIF og DGI’s hjemmesider

#WEAREONE